poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Pierś z indyka smażona, soczysta - miodzioo

Składniki

- 60 dag piersi z indyka
- ser mozzarela
- olej do smażenia
- kilka listków pietruszki
Zalewa do mięsa
podobna jak do moich udek z chilli i miodem trochę przeze mnie zmieniona mianowicie :
- 6 łyżek miodu
- 6 łyżek ketchupu
- łyżka startego imbiru ( polecam świeży gdyż przyprawa nie odda tego smaku)
- łyżka sosu sojowego
- pól łyżeczki mielonej chili (jak ktoś lubi na ostro i akurat może ma strąk świeżej drobno pokrojonej)
- ząbek czosnku
- 1 większa cebula pokrojona w drobną kostkę



Przygotowanie

Przygotowujemy zalewę wg. pdanych składników. Mięso kroimy w plastry nie większe niż 2 cm. Najlepsze takie do 1,5 cm.  Mięso wrzucamy do zalewy i odstawiamy na jakieś 30 min.  Po tym czasie lekko oczyszczamy mięso z cebulki i papryki chilli jeśli dodaliśmy świeżą. Rozgrzewamy na patelni olej i wrzucamy plastry indyka, Na początku smażymy na dużej temperaturze, póżniej zmniejszamy gaz. Doprowadzamy indyka do lekkiego zarumienienia. Gdy indyk bedzie upieczony wlewamy do niego zalewę i smażymy tak około 10 minut, nie więcej od czasu do czasu mieszając.
W tym czasie kroimy ser mozzarela w cieńkie plastry najlepiej zrobić to nożem lekko zwiżonym w zimnej wodzie.
Plastry indyka układamy na talerzu, kładąc na nich plaster sera, na jego  środek kładziemy po łyżeczce tłuszczyku z patelni najlepiej z przewagą cebulki, dekorujemy listkiem zieleninki jaką tam akurat mamy ja dodałam pietruszkę.

Moje uwagi:

Polecam Wam bardzo ten przepis z moja mieszanką sałat. Przepis powstał w oparciu o moje udka z chilii i miodem. Przepraszam za reklamę ale...
Chciałam go zrobić z piersi kurczaka, pomyliłam się wyciągnełam z zamrażalki pierś indyka.Przeraziłam sie gdyż obawiałam się specyficznego posmaku indyka i suchości mięsa. Jakie było moje miłe rozczarowanie. Mięso indycze w tej zalewie traci swój specyficzny zapach,pozostaje soczyste i kruche.
 Wygląda bardzo apetycznie polecam na wszelkie randki obiady uroczyste itd.
Przepraszam, że nie wklejam zdjęć ale nie dorobiłam się ładnej zastawy. Mamy w domu talerze z duraleksu i wstydze się takie zdjęcie zrobić, jak widze na jakich pięknych talerzach Wy podajecie swoje potrawy.

Życzę Wam smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz